Reguły

Reguły w Mergado umożliwiają stosowanie edycji zbiorczych dla produktów. Poszczególne reguły możesz aplikować na każdy produkt w feedzie, jednakże dużo częściej używa się reguł w połączeniu z wyborami, dzięki temu możesz dokładnie określić na jakie produkty chcesz nanieść konkretną regułę.

Wskazówka : Regułę możesz utworzyć na stronie Reguły poprzez naciśnięcie przycisku utwórz regułę

Wskazówka 2: Obejrzyj wideo, z którego dowiesz się jak pracować z regułami.

Ważne informacje

Ułożenie reguł

Reguły są aplikowane z góry do dołu, co oznacza, że jeśli jakieś z nich pokrywają się w swoich funkcjach, ostatnie słowo ma to, które jest na niższej pozycji. Kolejność reguł można dowolnie zmieniać, przeciągając je.

Reguły możesz również zawieszać (reguła pozostanie nieaktywna do czasu jej ponownego uruchomienia), edytować, duplikować albo usuwać.

Aplikacja reguł

Po przeprowadzonych zmianach (czy to ręcznych czy za pomocą reguł) konieczne jest potwierdzenie ich poprzez naciśnięcie przycisku APLIKUJ REGUŁY. W ten sposób Mergado przetworzy zmiany a Ty będziesz mógł je sprawdzić na stronie Produkty.

Po aplikacji reguł trzeba poczekać na automatyczną synchronizację, która wprowadzone dane wyśle do wyszukiwarek. Jeśli chcesz jak najszybciej wprowadzić zmienione dane, wymuś synchronizację ręczną na stronie Ustawienia eksportu poprzez kliknięcie przegenerowanie eksportu.

Zastosuj tę samą procedurę jeśli we wstępnym feedzie produktowym przebiegły ogromne zmiany w cenach czy towarach, aby te dane natychmiast zapisać.

Następnie, powstałe zmiany zostaną pobrane przez wyszukiwarkę.

Rodzaje reguł

W Mergado istnieje kilka rodzajów zasad. Tutaj znajdziesz ich listę wraz z przykładami użycia.

Przepisz

Opis

Tą regułą przepiszesz pierwotną wartość elementu. Jest to jedna z najczęściej używanych reguł.

Użycie

Masz zapisany wybór towarów, przedstawiający wszystkie produkty, którego MANUFAKTURER czyli producent) zawiera frazę Bosch Technologies, a wiesz, że poprawną nazwą jest Bosch. Wówczas tworzysz regułę przepisz, wpisujesz poprawną wartość i aplikujesz tę regułę na zapisany wcześniej Bosch Technologies

Podobnie możesz użyć tej reguły, jeśli chcesz zastąpić zawartość jednego elementu innymi - np. PRODUCT na PRODUCTNAME. Tworzysz regułę, aby wybrać wszystkie produkty, które zastępują wartości oryginalnego elementu PRODUCT NA NAZWĘ PRODUKTNAME (aby wprowadzić element użyj znacznika %, system sam zaproponuje elementy).

Znajdź i zastąp

Opis

Ta reguła wyszukuje w tekście element i zastępuje go innym. Jest bardzo przydatna, dzięki niej możesz na przykład usuwać niechciane opisy.

Użycie

Może się wydarzyć, że Twój e-sklep generuje dodatkowy element w nazwach. Np. jakiś produkt może się nazywać: Hannah Attaley w e-sklepie shop.cz. Utwórz regułę znajdź i zastąp, ustaw ją aby znaleźć tekst w sklepie shop.cz i zastąp te frazę pustą wartością. Ta reguła pozwala usunąć wszystkie ciągi w wybranym elemencie, pozostawiając tylko poprawną nazwę Hannah Attaley.

Edycja zbiorcza kategorii

Opis

Wprawdzie mnóstwo e-sklepów używa swoich znaczników kategorii, ale niektóre wyszukiwarki (np. Heureka.cz) podają wyraźną specyfikację opisu elementu CATEGORYTEXT a ta reguła uprości Ci zmiany kategorii. Dodatkowo będziesz mógł dodawać kilka rodzajów kategorii. Dzięki dodanym rzędom możesz wszystko zapisać jako jedną regułę, czym zaoszczędzisz dużo czasu.

Użycie

Cyfrowe aparaty fotograficzne

Wskazówka: Możliwe jest użycie niepełnej wstępnej kategorii - np. masz w e-sklepie kilka kategorii USB wg. jego wielkości, ale wyszukiwarka ma dla tego produktu tylko jedną. Twoje kategorie to :

Komputery| USB dyski | 4GB

Komputery | USB dyski | 8GB i tak dalej

Jako wstępną kategorię w tym przypadku ustaw Komputery| USB dyski a Mergado Ci wyszuka wszystkie kategorie, które do niej należą. Wyjściową wartością będzie wówczas : Elektronika | Komputery | USB dyski.

Ukryj produkt

Opis

Ta zasada całkowicie ukrywa produkt wyjściowy z Mergado.

Użycie

Chowanie towaru, który nie jest konkurencyjny w wyszukiwarkach, to sposób na zmniejszenie kosztów. Użytkownicy Mergado używają tej opcji, np. przy towarach, które mają długi czas dostawy. Jeśli konkurencja posiada towar w magazynie, dostarcza go szybciej i za podobną cenę, jest mało prawdopodobne, że klient zdecyduje się na zakup właśnie u Ciebie. W praktyce zaznaczasz wybór towaru z wartością DELIVERY_DATE większy niż ( np. 10) i aplikujesz na to regułę ukryj produkt.

Podobnie możesz użyć tej reguły, w przypadku gdy reklamujesz się w Domodi, a w swoim e-sklepie masz obok mody jeszcze inne kategorie. Utworzeniem wyboru z oddzielnym CATGORYTEXT a następnie jego ukryciem zapewnisz, że do wyszukiwarki dostaną się tylko produkty dotyczące mody.

Mądre ustalanie stawek za kliknięcie

Opis

Ta reguła pozwala dynamicznie i chytrze ustawiać stawki za kliknięcie. Dobra stawka za kliknięcie jest bardzo ważna dla dobrych wyników reklamowych.

Ta reguła może działać na dwa sposoby:

  • Wg. minimalnej ceny za kliknięcie

    : Reguła uwzględnia minimalne ceny za kliknięcie dla towaru w konkretnych kategoriach, a Ty możesz zwiększać tę kwotę o dowolną sumę.

  • Wg. ceny za towar

    : Tutaj określa się procentową wartość z ceny towaru, którą chcesz zaproponować za kliknięcie. W konkretnym przypadku to będzie wyglądać tak, że produkt za:

    500 zł

    będzie przy ustawieniu CPC u tej reguły na

    1%

    proponować cenę za klik

    5 zł

Uwaga: Jeśli wartość propozycji będzie niższa niż jest wg. wyszukiwarki w danej kategorii, wówczas nastawi się automatycznie minimalna ważna wartość.

Zbiorowe nadpisanie według wyboru

Opis

Ta reguła pozwala na całkowite nadpisanie oryginalnej wartości elementu, innymi, nowymi wartościami, które są różne dla poszczególnych wyborów produktów. A to wszytsko w jednej regule. Jest to jedna z najczęściej używanych reguł.

Zasotosowanie

Jeśli na stronie Produkty podzielisz swój asortyment na różne poziomy cenowe (cena do 1000, 1000 - 3000, 3000 - 5000, cena ponad 5000) a następnie będziesz chciał ustawić różne CPC dla tych grup produktów, będzie to banalnie proste przy użyciu tej reguły.

Wystarczy wybrać element, który chcesz nadpisać( np. HEUREKA_CPC) a nastepnie zaznaczyć konretny wybór produktów z lewej strony reguły. Z prawej strony wpisz wartość dla wybranego elementu.

Przykład:

  • wybór cena do 100 ... cena za kliknięcie:5

  • wybórcena 1000 - 3000 ... cena za kliknięcie: 8

  • wybór cena 3000 - 5000 ... cena za kliknięcie: 11

  • wybór cena ponad 5000 ... cena za kliknięcie: 15

Wskazówka: Z lewej strony możesz użyć przycisku “ wypełnij lewą stronę”, dzięki czemu automatycznie załadują się produkty są dostępne. Niepotrzebne wiersze możesz usunąć za pomocą ikony “usuń”,znajdującej się przy każdym wierszu, albo możesz je zignorować. W sytuacji gdy prawa strona nie będzie wypełniona, nie będziesz mógł zapisać danego wiersza. Wystarczy wypełnić wartości tylko w tych wierszach, które chcesz zapisać

Zbiorowe nadpisywanie wartości

Opis

Ta reguła umożliwia całkowite nadpisanie wartości elementu na podstawie wartości w innym elemencie. Jest to uniwersalna, użyteczna reguła, która jest często używana.

Zastosowanie

Jeśli na przykład chcesz ustawić różne CPC dla produktów od różnych producentów , skorzystaj z tej reguły. Z lewej strony reguł wybierz element zawierający producenta, (przykładowo w Heurece będzie to MANUFACTURER) a z prawej strony wybierz element ustawienie ceny za kliknięcie (HEUREKA_CPC). Następnie zacznij pisać z lewej strony nazwę konkretnego producenta a Mergado natychmiast podpowie Ci całą nazwę. Możesz także wybrać odnośnik "Wypełnij lewą stronę", dzięki czemu wszytskie wartości z wybranego elementu zostaną automatycznie wpisane.

Niepotrzebne wartości możesz usunąć za pomocą ikony „usuń”, znajdującej się przy każdym wierszu, albo możesz je zignorować. W sytuacji gdy prawa strona nie będzie wypełniona, nie będziesz mógł zapisać danego wiersza. Wystarczy wypełnić wartości tylko w tych wierszach, które chcesz zapisać.

Przykład:

  • z lewej strony masz producenta Adidas ... z prawej strony ustawiasz cenę za kliknięcie 5

  • z lewej strony masz producenta Nike ...z prawej strony ustawiasz cenę za kliknięcie 8

  • z lewej strony masz producenta Reebok ...z prawej strony ustawiasz cenę za kliknięcie 11

  • atd.

Wskazówka: Podobnie jak w przypadku reguły Zbiorowa zmiana nazwy kategorii możesz i w tej regule użyć funkcji, dzięki której będziesz mógł wyszukiwać w wartościach z lewej strony.Wystarczywpisaćtylko część tekstu, który jest zawarty w wartościach emenetu z lewej strony reguły.

Skrócić, Zmienić wielkość liter, Zaokrąglić

Opis

Reguły Skrócić, Zmienić wielkość liter, albo Zaokrąglić są bardzo proste i intuicyjne. Do tych funkcji nie trzeba dodawać nic więcej.

Nastawić parametry UTM w URL

Opis

To reguła, która pomoże Ci oznaczyć URL dla Google Analytics.

Wskazówka: Zalecamy jej NIE UŻYWAĆ. Jeśli jesteś ciekaw dlaczego, tutaj jest to dokładnie opisane.

Usunąć element HTML z opisu

Opis

Ta reguła usuwa tagi HTML z treści opisu.

Użycie

Często się zdarza, że opis produktu (element DESCRIPTION) zawiera niedozwolone znaki HTML. W rzeczywistości jest to bałagan w górnych nawiasach klamrowych, który nie ma nic wspólnego z opisem, a ta reguła się go pozbędzie.

Obliczenia

Opis

Ta reguła umożliwia prowadzenie obliczeń ze zmiennymi.

Użycie

Przy pomocy Mergado istnieje możliwość ustawienia obliczeń (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, praca z nawiasami i zmiennymi). Kompletne informacje na temat tych operacji znajdziesz tutaj.

Zbiorcze ustawienie stawek za kliknięcie

Opis

Ta reguły umożliwia ustawienie różnych stawek za kliknięcie dla różnych kategorii w ramach jednej reguły.

Użycie

Aby człowiek ustawił dla swojego e-sklepu w Mergado ceny za kliknięcie, kiedyś potrzebował do tego dziesiątek różnych reguł. Teraz mamy nową regułę, która ułatwia pracę. Dokładniejsze informacje znajdziesz w tym artykule.

Ustawienie ceny dostawy

Opis

Przy pomocy tej reguły możesz łatwo ustawić cenę dostawy.

Użycie

Cena dostawy jest główną bronią e-sklepów reklamujących się w wyszukiwarkach. Ta reguła pomoże Ci łatwo dostosować koszty transportu do Twoich potrzeb. Szczegóły tutaj.

Ustawienia parametrów produktu

Opis

Ta reguła pomoże Ci ustawić różne parametry produktów.

Użycie

Parametry PARAM odgrywają kluczową rolę w reklamie w niektórych wyszukiwarkach. Wiele e-sklepów nie jest wymienionych w XML albą są źle napisane. Więcej informacji o tej regule znajdziesz tutaj.